1.9.2012

Skönhetstips

Hej!
Tänkte köra med 3 st. tips för håret.
Till att börja med tycker jag inte alls om mitt hår. Tycker att det är ganska tunt och så har jag mina små "hårfjun"eller hårstrån som står lite ut här och där. Dom här "tipsen" brukar jag använda för att få snyggare hår.

tips:

1. Torka håret
Hur brukar du troka ditt hår?
Förut (och ja, gör det fortfarande ibland) brukade jag ruffsa håret men en handduk typ genast efter duschen. DET HÄR är alltså dåligt får håret.
Kamma håret genast mot handduken, inte alltså med en hårborste utan med en KAM!
Håret slits int lika lätt.

2.Köp en billig tandborste
Nu tänker ni säkert att vad talar hon om. Men JA, en tandborste!!!
Spraya lite hårspray på tandborsten och borsta ner alla dom hårstån som sticker ut. På det här sättet ser håret "jämnare" ut.

3.Vatten=VOLYM
För att få mer volym i håret snabbt brukar jag väta mina fingrar i vatten och gnuggar dom i hårbottnet.
På det här sättet får jag lite mer volym i håret för en stund.


Jag säger redan nu att det flesta tips som vi ger har vi inte hittat på. Vi har läst eller hört om "tipsen".
Vi meddelar sen när vi har hittat på ett tips ;)

Mera tips för håret kommer på måndag!


Hångel- Voff

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti